Prawdopodobnie każdy kto kiedykolwiek był na jakichkolwiek targach, obojętnie, czy były to targi motoryzacyjne, technologiczne, czy informatyczne zauważył, jak ważną rolę w takim miejscu odgrywają hostessy. Na ogół są to miłe i ładne panie, które ubrane w skąpe, choć gustowne stroje z logiem firmy sponsorującej dane wydarzenie, zachęcają do obejrzenia nowego samochodu, przyjrzenia się grze albo po prostu stoją, uśmiechają się i pozują do zdjęć.
Niektórzy nawet nie mogą sobie wyobrazić np. reklamy nowego samochodu, jeśli obok nie kręciła by się piękna hostessa. Jednak jak jest naprawdę? Czy piękne dziewczęta starannie wybrane przez agencje hostess faktycznie wpływają na większe zainteresowanie danym produktem albo sprawiają, że ludzie starają się, jak najwięcej dowiedzieć o reklamowanym przedmiocie? Wiele firm, zrezygnowało z usług hostess, ponieważ doszło do wniosku, że piękne kobiety zawstydzają często innych uczestników targów. Ludzie czują się onieśmieleni przy atrakcyjnych kobietach, dlatego niechętnie oglądają reklamowane produkty. Co więcej nieraz pojawiają się zarzuty co do przygotowania hostess.
Oczywiście możliwe jest, że firma, która wynajmuje panie decyduje się wysłać je na pełne przeszkolenie, aby wiedziały one dokładnie, co reklamują. Jednak zdarza się to bardzo rzadko i na ogół piękne kobiety nie robią nic więcej poza pozowaniem do zdjęć. Jakiś czas temu na targach w Chinach doszło do eksperymentu – postawiono dwa stoiska z tym samym asortymentem. Przy jednym znajdowały się hostessy, przy drugim zwykli pracownicy firmy. Okazało się, że doszło do zdumiewających wyników – większość klientów targów zdecydowała się na rozmowę i konsultację z pracownikami, osobami, które naprawę miały coś do powiedzenia w zakresie reklamowanych produktów. Jak widać nie zawsze opłaca się zatrudniać piękne panie do udziału w targach. Może o wiele lepszym rozwiązaniem jest zdecydować się na to, aby byli to odpowiednio przeszkoleni promotorzy, którzy będą mieli wiedzą o firmie i nie będą peszyć potencjalnych klientów?