Zdarza się czasem, że na terenie danego miasta odbywa się impreza – czy to jakieś przyjęcie, czy też wystawa, albo na przykład otwarcie nowej galerii, lub też sklepu. Może to być też inna okazja, która wymaga zaproszenia wielu gości – między innymi tych ważnych dla danego kraju lub miasta, czy okolicy. Co robi się wtedy, by przyciągnąć zaproszone osoby? Oczywiście, poza wszelakimi atrakcjami, jakie się wtedy organizuje, zatrudnia się również tak zwane promotorki, czyli kobiety – dziewczyny – które pomogą nam w obsłudze naszych gości, a na dodatek zareklamują nasz produkt/sklep/gazetę/przedsięwzięcie, będąc na przykład ubranymi w stroje kojarzące się z naszą firmą.
Mogą to być na przykład wynajęte modelki Kraków, ale oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby pochodziły one z innego miasta, czy nawet innego kraju, niż nasz. Zdarza się bowiem, że dany zakład pracy zatrudnia do takiej promocji hostessy egzotyczne, które nie tylko bardzo pięknie wyglądają, ale i również znają wiele języków, a wszyscy wiemy, jak ważna jest komunikacja z innymi ludźmi w świecie biznesu i interesów. Jak więc widać, zatrudnianie tego rodzaju promotorek nie służy jedynie upiększeniu naszej okazji, ale również i zdobyciu nowych klientów, a co za tym, powiększeniu naszych zysków. Zatrudnienie modelek nie jest bardzo drogie, ale oczywiście może sobie na to pozwolić raczej firma, niż przeciętny „Kowalski”, tym bardziej, że ich usługi są kierowane do zakładów pracy właśnie, a nie do pojedynczych osób.
Istnieje również możliwość zatrudnienia hostessy, gdy na przykład zamierzamy wystawić nasz towar na promocji w sklepie i pozwolić naszym klientom na degustację naszych produktów, na przykład serów, wędlin, czy nawet chleba. Wtedy taka osoba, poza oczywiście znajomością naszego produktu i jego składników, powinna posiadać informacje i dane na temat naszej firmy – w sensie nazwy, miejsca wybudowania jej obiektów i nazwiska prezesa – oraz oczywiście cenę danego produktu i jego umiejscowienie na półce w sklepie, gdzie właśnie odbywa się wspomniana już wyżej degustacja.
Do tego powinna pilnować, aby nie stało się tak, iż klient chce albo skosztować danego produktu – wystawionego na promocji, lub też do degustacji – a właśnie skończyła się takowa możliwość, albo zasób produktu został wyczerpany i nie można go już znaleźć na sklepowych półkach. W pierwszym przypadku powinna jak najszybciej uzupełnić braki, w drugim zaś udać się do magazynu sklepu – lub do niego po prostu zadzwonić – i poprosić o to, by kolejna partia danego towaru trafiła jak najszybciej na półki – a co za tym idzie, zwiększyła się szansa, że jakiś klient go zakupi. Nic bowiem tak nie irytuje klientów, jak chęć zakupu danego towaru i brak go na półkach sklepowych, albo fałszywa informacja o promocji, lub też rabacie, która dawna została już zakończona. Dlatego takich sytuacji należy po prostu unikać, jak tylko się da. A wtedy wszystko będzie w porządku. To jednak ważna sprawa i wymaga ciągłego trzymania ręki na pulsie.