Jak założyć sklep internetowy?

Kupowanie przez internet staje się współcześnie niemal tak popularne jak tradycyjne chodzenie na zakupy, a ze względu na wprowadzone ostatnio uwarunkowania prawne może się ono okazać z czasem jest popularniejsze. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność zakupów online wielu przedsiębiorców zastanawiając się nad kanałami dystrybucji dla swoich towarów decyduje się na stworzenie własnego sklepu internetowego, jednak aby takie przedsięwzięcie okazał się trafione konieczne jest wzięcie pod uwagę kilku istotnych elementów:

  1. Wydajny serwer i dobry hosting – jeśli sklep internetowy rozwinie skrzydła wówczas w jednym czasie będzie odwiedzało go wielu klientów, należy pomyśleć o tym stosunkowo wcześniej i przygotowując się do stworzenia sklepu online wykupić wydajny serwer i profesjonalną obsługę hostingową. Wszystkiego na temat parametrów, ceny oraz inny kwestii związanych z hostingiem i serwerem można dowiedzieć się na stronie – https://wer.pl/hosting.
  2. Łatwa do zapamiętania i kojarząca się z profilem działalności firmy domena internetowa. Domena internetowa to adres pod, którym dostępny będzie sklep www. Dobrze jeśli jest ona łatwa do zapamiętania, wówczas klienci nie będą mieli problemy z polecaniem sklepu i trafieniem do niego powtórnie. Domena powinna być krótka, a jeśli sklep będzie prowadził działalność przede wszystkim na terenie Polski to najlepiej będzie jeśli adres www będzie zakończony na „.pl”, raczej nie praktykuje się w nazwach domen polskich znaków.
  3. Layout i odpowiednia budowa sklepu internetowego to kolejna kwestia jaką należy wziąć pod uwagę. Można zlecić napisanie sklepu internetowego do podstaw lub w oparciu, o którąś ze znanych platform sklepowych. Budując sklep www należy mieć na uwadze łatwość korzystania z niego oraz pewne nawyki, które mają użytkownicy internetu wynikające z podobnej budowy większości sklepów online (np. funkcja koszyk).
  4. Budując sklep internetowy nie należy zapominać o bezpieczeństwie. Jeśli chcemy by klienci kupowali w naszym sklepie to koniecznie powinniśmy zadbać o certyfikaty SSL, czyli szyfrowanie danych przesyłanych w trakcie dokonywania transakcji. Klienci jeśli muszą podawać swoje dane czy dane swojej karty kredytowej (lub debetowej), chcą mieć pewność, że jest to dla nich bezpieczna operacja i ich dane nie mogą zostać skradzione. Gwarancją takiego bezpieczeństwa jest właśnie wspomniany protokół SSL, o zastosowaniu, którego informuje zielona kłódka pojawiająca się w pasku adresu internetowego.