Profil firmowy na Facebooku – czy warto?

To pytanie zadawała sobie już zapewne niejedna osoba, ale odpowiedź jest prosta – warto! Może zacznijmy od początku. Portal o nazwie Facebook powstał już trochę lat temu i na początku nie kojarzył się on z biznesem w ogóle. Tworzyła się społeczność, ludzie zakładali swoje konta, łączyli się poprzez znajomości, mogli rozmawiać ze sobą, grać, obserwować różne wybrane profile. Tak jest do tej pory, ale możliwości ciągle przybywa. Można dodawać nie tylko zdjęcia, ale także filmiki, które mają coraz lepsze zasięgi, można komunikować się poprzez Messengera, co jest ogromnym ułatwieniem, można uczestniczyć aktywnie w wybranej grupie, która odpowiada naszym preferencjom, zainteresowaniom. Na Facebooku toczy się życie i trudno temu zaprzeczyć.

Jeśli więc możemy obserwować inne profile to dlaczego nie obserwować fanpage`y firmowych? Ulubione marki, sklepy, strony – użytkownicy decydują o tym co chcą widzieć, przeglądać każdego dnia – dlaczego więc tego nie wykorzystać? I tak zaczęły pojawiać się decyzje o tworzeniu i prowadzeniu fanpage`y firmowych, by być bliżej ludzi w ich wirtualnym środowisku, ale także by móc szybciej się z nimi komunikować, szybciej przekazywać informacje dotyczące zmian, nowych produktów, kolekcji.

Sam profil nie wystarczy

Stworzenie i prowadzenie profilu firmowego to jedno, ale trzeba mieć na uwadze, że posty zamieszczane na profilu docierają tylko do osób, które już lubią nasz fanpage. Co więc zrobić, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców? Należy prowadzić różnego rodzaju kampanie reklamowe na Facebooku. Jest taka możliwość i działa to naprawdę bardzo dobrze. Poprzez odpowiednie targetowanie, czyli dobór grupy odbiorców, można dokładnie ukierunkować wyświetlanie się reklam. Targetować można między innymi poprzez lokalizację, płeć, zainteresowania czy nawet stanowiska zawodowe, także mamy tu szeroki wachlarz, który jednocześnie pozwala precyzyjnie wybrać grupę zgodnie z oczekiwaniami i celem. Reklamy nie idą więc do wszystkich jak leci, tylko pokazują się osobom będącym w grupie osób potencjalnie zainteresowanych reklamowanymi usługami czy produktami.

Jak to robić?

Są dwie możliwości – albo prowadzimy wszystko sami albo przekazujemy zadanie agencji reklamowej, która specjalizuje się w prowadzeniu fanpage`y firmowych. Wybierając drugą opcję wystarczy skontaktować się z wybraną firmą poprzez np. formularz, taki jak na https://brandbay.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku. Warto w zapytaniu napisać coś o dotychczasowych działaniach na profilu, celach, oczekiwaniach, aby specjaliści mogli zaproponować konkretne rozwiązania. Jeśli fanpage miałby dopiero powstać – również dobrze to zaznaczyć. Wtedy zostanie w odpowiedzi przestawiona cała strategia działań i główny kierunek prowadzenia profilu. Oczywiście wszystko jest kwestią ustalenia, późniejszej akceptacji ze strony zamawiającego. Po każdym miesiącu przeprowadzonych działań klient otrzymuje pełen raport wraz z rekomendacjami, także wszystko pozostaje pod kontrolą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *